(lång ramsa svordomar)

Jag tror jag blir lite galen. Det är i alla fall inte långt kvar nu.

Summering:

  • Toalettköp i helgen som visade sig vara i onödan, istället räckte det med att byta en del i den gamla som kostade en krona mer än hela toaletten vi köpte i lördags. Inköp av del och återlämning av köpt toalett i söndags.
  • Någon vecka före jul gick tvättmaskinen sönder. Lyckligtvis hade vi en extra i garaget sedan vi bodde i lägenhet. På nyårsafton kom den nygamla maskinen in.
  • Har jagat runt för att få tag på dubbdäck under dagen. Efter mycket om och men och förhandling med min vrånga sambo som tycker det är onödigt (!) med dubbdäck eftersom man bara överskattar väggreppet (?), så fick jag min (och mammas och pappas) vilja igenom så nu står bilen dubbad till imorgon när jag ska ner till Kalmar (mer om det senare).
  • I mitten av december blir Tomas påkörd i en rondell med ovan nämnda bil. Bilen är fullt körbar men påminner om en Sverigeflagga då den är blå och bilen som körde in i den var gul. Således behöver den lackas om. När det nu ska finnas tid till det, just den bilen går mer eller mindre varje dag.
  • För ungefär en vecka sedan upptäckte jag att ena plattan på spisen inte funkade längre. Det var den plattan vi svurit mest över för den oprecisa värmeregleringen så det var väl ingen större förlust tyckte vi. Idag ska vi äta fläskfilé som står en stund i ugn med grädde. Men ugnen visade sig vara iskall 20 minuter efter att vi startat den. Så nu står maten i täljstensungen som erbjuder den föga imponerande temperaturen 75 grader. Inte riktigt de 200 vi hade ställt in spisen på... Imorgon får Tomas och Milton åka och köpa ny spis.

Så fort det finns lite pengar över ska de visst försvinna bort ändå!


Kommentarer
Postat av: mamma

Gud så skönt att du har dubbdäck på =) Då kan jag sova lite lugnare inatt. SMS:a när du är framme...kramar

2011-01-10 @ 20:18:54
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Usch stackars dig.

Jag hade blivit vansinnig.

Men det är konstigt så fort man har en sudd pengar så visar det sig att dom ska stoppas in i saker som man inte alls vill. Som du beskriver eller alternativt en sketen tand går sönder och då givetvis en som sitter långt in som man inte ens ser .

Fast jag tycker att det var bra att du har dubb däck.

Kör försiktigt. Kramar / Moster

2011-01-10 @ 22:39:14
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0