Ett snövitt Kalmar


Sitter i min säng på vandrarhemmet och pustar efter en intensiv dag.

Det hela började igår kväll när Milton vaknade vid 22-tiden efter att ha sovit i ett par timmar och då inte hade någon lust alls att somna om. Medan jag fixade det sista med packningen lade sig Tomas hos honom. När jag var klar hade den lille inte somnat, eller ens var i närheten av att somna. Istället blev han på bushumör när jag lagt mig. Tomas var jättetrött efter att ha gått upp vid 3:45 på morgonen så han ville ju gärna sova... Jag har bara så svårt att hålla mig för skratt när Milton busar, och skrattar jag tycker ju bara han att det är ännu roligare. Han hittade på en massa bus trots att han bara låg på rygg mellan oss. Älskade lilla fillifjonkan!!!

Någon gång mellan halv ett och ett somnade han med huvudet nere vid mina fötter.

När väckarklockan ringde 6:15 imorse var jag ganska trött men jag gjorde en "dricktermos" med kaffe så tröttheten gick snart över. Snöfall alla 41 mil ner till Kalmar var det också...

När vi var klara för dagen gick jag och en annan tjej omkring och kikade i butiker. Jag hittade en leksak till härliga Inez (mammas och pappas hund) som jag tänkte leka med henne med till helgen och så köpte jag två bollar som jag tror Rambo kommer gilla (och Milton. Katt/barnleksaker är många gånger samma sak har jag insett). Hittade även ett par tofflor som jag hoppas att Milton kommer tycka om. Om han bara fick skulle han ha sina vinterskor på sig jämt! Bättre med tofflor då kan jag tycka...

Nu värker mina fötter. Stallkängorna som tjänstgör som vanliga kängor denna vinter är inte speciellt fotriktiga så jag siktar på att gå max 100 steg till idag. Ett par vändor till till toaletten och så förståss ut till tv:n och titta på handbollsmatchen!

Imorgon ska vi studera lök-kromosomer och prata om klimatproblem, inte på en och samma gång dock. Ha en bra kväll kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Jane

Vilken lite buskott du har !

Jag måste ju komma och hälsa på dig och din familj snart.

Och så får du ju tala om vad du har för skostorlek för hos moster finns det MASSOR med skor.

Du kan ju inte gå om kring i obekväma skor.

Kramar / Moster

2011-01-26 @ 16:19:12
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: mamma

Nu är Mille och T.... hos oss, Mille kände igen oss direkt och log <3 Så KUL.

Han är rätt trött så vi har tittat lite på Pingu efter blöjbyte och mat.

Sov gott mitt hjärta, ses i morgon, kramar

2011-01-26 @ 18:44:43
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0