En klok dansk och en god grek

Eftersom jag nu länkat till bloggen från facebook tänkte jag att det kunde vara bra med ett litet boktips till alla nyblivna föräldrar jag har som vänner där (en drös mammor och en pappa!) och som kanske kikar in här en första gång innan de gör bedömningen att inget av intresse skrivs. ;)

Jag har nyligen läst Ditt kompetenta barn av Jesper Juul efter att ha hört mycket bra om boken och jag vill verkligen rekommendera den för alla föräldrar. I boken beskriver Juul sitt mycket empatiska sätt att umgås och förhålla sig till barn och ger exempel med lösningar som kan dyka upp i vilken familj som helst.

Boken finns på Adlibris.se för den enorma summan 42:-. Jag siktar på att läsa hans andra böcker under året!


Från det ena till det andra - mitt i snöstormen idag fick vi bege oss iväg till Haninge för att reparera mina glasögon. Igår kväll när vi satt i soffan kom Milton och klättrade över mitt huvud när jag lutade mot Tomas, detta resulterade i att ena bågen ramlade loss och den lilla skruven försvann.

Milton, som inte alls är speciellt förtjust i att gå i snö, tyckte det var superkul med så mycket öppen, lättgådd yta som Haninge Centrum erbjuder (men sen är det ju just inte så mycket med de har att erbjuda där...). Han sprang runt och var överlycklig. Bäst av allt var att springa upp och ner på rullbanden (rulltrappor fast ett slätt band). Vi passade även på att käka lunch på grekiska kolgrillen. Milton fick en egen tallrik med kycklingspett, pommes och tsatsiki. Och SOM han gillade att dippa pommesen! För första gången sedan hans födelse kunde Tomas och jag äta ute i lugn och ro, haha. =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den boken har jag inte läst, får jag låna den av dig?

Så go han är lilla Mille där han sitter och njuter av maten =)Har aldrig träffat ett barn som gillar mat och ser fram mot mat som han....Tror du gav honom förväntan när du gjorde all mat åt honom och han slapp enformig barnmat i burk. Skäms nu....du fick bara burkmat under ditt första år, men du ska veta att då proppades man full från experter att alla vitaminer och alla näringsämnen fanns i burkmaten. Hade ju för fanken kunnat tänka själv och förstått att så är nog inte fallet. Ja ja....du har i alla fall bättre huvud än mamma =) kram

2011-01-06 @ 22:46:43
Postat av: Lii ~Williams mamma~

Åh, vad kul att du är tillbaka :)

2011-01-07 @ 20:36:04
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0