110117


Detta får gärna upprepas!

Katten är fortfarande på vift. Jag lade ut en "efterlysning" på facebook idag, inte för att jag tror att det ger något. Imorgon får vi nog gå runt bland grannarna och be dem hålla ögonen öppna, Rambo är väldigt social av sig så risken finns att han "hängt med" någon in i garaget utan att denne vetat om det och sedan gått ut utan katten.

Vi har såklart kollat tomten ordentligt och idag var det kattspår från vardagsrumsfönstren och ut utanför tomten, jag följde spåren men de gick bara ut i snöhögen där kvarterets snö skottats upp under vintern. Kan spår töa fram? Snötäcket har verkligen sjunkit idag och så sent som igår såg man inga spår i snön. Dessa spår såg inte färska ut men jag har å andra sidan aldrig sett spår som töar fram...


Nog om Kitty. Nu, när Milton äntligen går mer än strödagar på dagis, känns det lämpligt att köra honom i vagnen till dagis på måndagarna, hämta med pulkan och ta pulkan till och från under veckan för att köra hem med vagnen sista dagisdagen i veckan. Sedan snön kom har Milton mest varit sjuk till och från så det har inte varit lönt tidigare. Men nu, när det skulle passa bra så är det glansis varvat med ton med sand och bar asfalt och därmed högst olämpligt att dra pulka! >=( Trist, trist, trist!

Jag skulle uppskatta om snön försvann men det är ju liksom inte realistiskt i januari, det kommer ju frysa på och snöa mer fram till mars i alla fall så detta töande känns så himla onödigt.

Dags att fortsätta plugga. Idag fick vi en tenta som det faktiskt ska bli lite kul att sätta sig med imorgon! Idag ska jag pyssla med parallellkursen dock.

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu gav du mig lite hopp i alla fall. Har inte varit med om att spår töar fram så, det brukar i så fall bara bli större och bredare spår av de som redan finns..kram

2011-01-17 @ 16:40:24
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas verkligen att han kommer hem snart, vet hur orolig jag blev när Ian banade iväg o var borta över 6 timmar... otur det där med pulkan, jag hade lite samma planer men nu vågar man knappt gå på vägen ens med broddar på skorna... =/

2011-01-17 @ 20:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0