Alla hjärtansdag fobiker




Jag blir lite trött på folk som (framförallt på facebook) ironiserar dagen, alltså alla hjärtans dag, med kommentarer som "vi visar varandra kärlek 365 dagar om året, vi behöver ingen särskild dag för att göra det men det är ju tur för andra att dagen finns så de kommer ihåg att visa kärlek". Finns det verkligen människor som älskar varandra men bara visar det på alla hjärtans dag?

Jag tycker att det blir lite väl mycket hysteri, man ska köpa blommor, godis, nallebjörnar och presenter, i alla fall om man ska tro butikerna. Å andra sidan behöver man ju inte köpa dessa prylar om man inte vill. Om man nu tycker att allt är ett fånigt påhitt så kan man ju leva dagen som vilken annan dag som helst. Vill man fira med hjärtan högt och lågt, pussar och kramar till alla man känner så är väl det också ok.

Jag förstår bara inte behovet av att klaga på "fenomenet" alla hjärtans dag. Kärlek är väl aldrig fel? Tvärtom tror jag det finns för lite kärlek i vår värld...

Vi firar det inte mycket. Jag tror inte att vi gjorde något alls förra året. Tomas är rätt dålig på datum och idag utbrast han efter lunch "jamen just det, det är alla hjärtans dag idag", jag har inte mycket att vänta därifrån inte. ;) Men vi firade med nybakade, hjärtformade kärleksrutor dagen till ära!

Jag hoppas att ni alla får en härlig dag, oavsett var på alla hjärtans dag-skalan ni står! ♥


Kommentarer
Postat av: mamma

Vi firar den inte alls, men jag hyllade din fina far på min blogg...hoppas era kärleksrutor var goda :)

Kramar till er alla <3

2011-02-14 @ 16:10:29
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas ni haft och har en mysig alla hjärtans dag.



Jag ligger väl någonstans mitt i på skalan, visst är det väl klart att man älskar varandra de andra dagarna oxå annars skulle det ju inte funka, och butikerna drar ju på hysteriskt med alla grejer som man kan köpa. Men jag tycker ändå att det är lite mysigt att bara få stanna upp lite i en häktisk vardag och bara få bry sig lite extra om sina nära och kära. =)



Här blev det oxå en bakelse och lite godis till barnen och faktiskt en nalle var till dem oxå (kunde inte motstå de söta små liven =) )



Stora kramar till er från oss

2011-02-14 @ 19:50:15
Postat av: Jenny

Jag glömde ju skriva vilka superfina kakor du gjort =)

2011-02-15 @ 07:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0