Jag vill



Jag älskar mitt barn över allt annat och hans nuvarande ålder är verkligen härlig med nya upptäckter och förmågor dagligen, man slutar aldrig förvånas över vad de kan som man trott att de inte kan.

Men;

Jag skulle så gärna vilja dricka en kopp kaffe eller te, eller ett glas med vad som helst utan att krampaktigt hålla i vätskebehållaren hela tiden.

Jag önskar att jag kunde sitta i soffan och läsa en bok i lugn och ro utan att behöva skydda boken med mitt eget liv och upprepa "nu läser jag boken".

Jag vill kunna ha en prydnassak på lägre höjd än 120 cm utan att tio minuter senare hitta den i en sko, i sängen eller i tio delar.

Jag vill kunna ha de 80 % av husets dörrar som är låsta olåsta och öppna, utan att behöva vaka över barn och saker varenda sekund.

Jag vill kunna glömma posten på fönsterbrädan innanför dörren utan att hitta Icas reklamblad i en silljon delar i hallen. Och vardagsrummet. Och sovrummet. Och köket.

Jag vill ha fjärrkontrollen lättillgängligt och helst på soffbordet, inte gömma den under kuddar för att ens ha möjlighet att byta kanal och snarare beskåda än genomföra Jakten på den försvunna fjärren.



Föräldraskapet gör en i alla fall till problemlösare och att vara flexibel. ;)

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha....men en tröst är...om 15 år kommer du att sakna det ;) kramar till er alla =)

2011-02-07 @ 21:58:00
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Det är helt sant som din mamma skriver.

GUUUD vad jag saknar den där åldern.

Fast om jag ska vara ärlig så är det inte längesen som jag plockade ner knivarna som låg uppe i skåpet. Så nu har jag dom på behörigt avstånd.

Kramar i massor / Moster

Ps.fiskarna står i köket .Ds

2011-02-07 @ 23:17:35
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Lii ~Williams mamma~

hahaha... Känner igen det där ;)

2011-02-08 @ 08:49:18
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Jenny

hahaha...ja, jag känner oxå igen det där. och håller med dig till fullo =)



och samtidigt är de sååå mysiga oxå =)



Kraam och ha en bra dag.

2011-02-08 @ 09:26:31
Postat av: Linda

Hejsan! Jaha :) verkligen sammanträffande! hur tidigt blev det för er? roligt att du hittade till min blogg! får kika lite i din också :) tack så mycket, han är för det mesta glad och det är fullfart om dagarna! :)

2011-02-09 @ 12:30:08
URL: http://lindawickbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0