Jag har inte strypt honom, bara nästan.


Det var så hon sa, veterinären, efter att hon knutit fast tratten på katten. Ingen större fara med Rambo, han har ett jack i vänster baktass, det är inte infekterat och inte speciellt djupt, såret är självdränerande så vi ska bara tvätta av det morgon och kväll.

Utöver det har vi fått order om att ha tratten på honom tills såret blivit torrt och fått en skorpa. "Minst en vecka" sa veterinären. Hahaha, vilket skämt. Det är en katt vi pratar om! Rambo har inte fått av sig tratten än, hon knöt ju som sagt ganska hårt just för att han inte skulle få det. Men att ge Rambo utegångsförud är ett helvete.

Kattlådan står på ena toaletten. Båda toaletterna är låsta dagtid för att vi ska slipa hitta allt i toaletterna och kattsand i hela huset. Jag kan ju bara fantisera om vad Milton kan tänkas hitta i kattlådan om katten har utegångsförbud... Jag förespråkar inte att man ska frångå veterinärers ordinationer men att ha katten instängd en vecka skapar bara frustration hos

1) katten, givetvis
2) Milton, som vill leka med katten fast katten inte vill
3) oss vuxna, som ska "neja" och avleda och punktmarkera los kiddos.

Näe, katten får gå med tratten några dagar, så vi ser hur såret utvecklar sig, går det åt rätt håll ryker tratten och KF får gå ut!


Mycket spännande hos veterinären!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tratten lär inte bli långlivad på Rambo, vi minns ju sommarens skada ;) eller så var du och jag veklingar när vi knöt ;)hörs i morgon....kram

2011-02-24 @ 21:57:18
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

nej, det är inte lätt att få dem att acceptera den där dumstruten.

Vi har varit nära att få hela vårat hem raserat pga dumstrut påjycken, som ville springa och gömma sig under bordet....allt flög, tror han hade den på en kvart sen rök den. Katterna har som tur var sluppit, men jag kan ju tänka mig hur de reagerar.



Hoppas han repar sig snart i alla fall.



Kram

2011-02-25 @ 17:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0