Matambitioner





Igår lyckades jag med konststycket att laga kokt potatis, kokta morötter och fläskkotletter med vitlökssmör på ett sådant sätt att Tomas sa "mmm, det är verkligen jättegott". Lite överdrivet kan tyckas, men faktum var att både potatisen och morötterna fått en twist inspirerad av Heston Blumenthal (trestjärnig Michelinkock, fina grejer det!) och det var verkligen jättegott.

Idag låg ribban betydligt lägre med vanligt kokt potatis, otinad kyckling som blev smått bränd utanpå och efter lite svordomar och utdragen väntan nästan lagom inuti med tsatsiki till. Milton älskar tsatsiki, han skulle kunna äta upp hela skålen själv. Detsamma gällde förresten rullen vitlökssmör jag gjorde igår, herregud, han åt bara smör tror jag!

Hade varken ork eller inspiration att blogga igår och nu passar jag på när Milton leker i vardagsrummet (vill inte veta vad han hittar på). Tomas var sen hem igår och blir jättesen idag också. Miltons kläder har kommit och jag har bilder på dem men lär inte få in bilderna på någon av datorerna idag... Något som däremot inte kommit är mina böcker jag beställde idag vilka borde varit framme idag men såg på mailen att de packats idag, trots att de sa att böckerna packats IGÅR när jag ringde och hörde var böckerna var. Sånt blir jag rätt sur på...

Min förkylning blev bättre under helgen men i månadags klagade Tomas på att han var lite förkyld. Sen gjorde jag, gud föbjude, det största misstaget av dem alla - jag pussade Tomas på munnen och har sedan dess gått med konstant halsont. Det får nog bli veckans lärdom.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det receptet vill jag ha...vet ju att du inte är överförtjust i griskött och fett...

Mitt ögon-onda kom nog från sandblästringen av en tand igår, ett sandkorn som flög lite för långt...pappa hade ont i tre dgr, men mitt onda slutade vid lunch...

Sov gott...kramar

2011-02-10 @ 21:15:04
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0