En vanlig morgon med Fillifjonkan

På den tiden var det inte riktigt samma morgonrutiner...


En typisk dagisfri morgon hos oss ser ut som följande:

Milton vaknar och väcker mig genom att prata med mig eller brutalgosa. Jag mmm-ar lite till svar, lägger honom tillrätta intill mig och hoppas (alltid förgäves) att han ska somna om. Efter att Millie legat snällt bredvid mig i en knapp minut börjar han klättra över mig för att undersöka vad som finns på mitt sängbord. Innan han hinner dit måste jag hinna få på knapplåset på mobilen.

Sedan pysslar han en stund med min mobil, tänder och släcker sänglampan 68 gånger och plockar med böckerna på sängbordet, alla hans. Ibland vill han att vi ska läsa en bok men han brukar bara ha tålamod till en halv bok, ibland hittar han en gris eller ko eller häst i närheten som ska sätta sin klöv/hov i mitt öra, hans öra, min mun, hans näsa, "massera" hårbotten. Hela djurbehandlingen avslutas med en flygfärd genom rummet för det arma plastdjuret.

När Milton tröttnat på att leka med det han hittar runt sängen öppnar han dörren ut till övriga huset. Tomas stänger sovrumsdörren när han går upp på morgnarna för att inte väcka oss innan han åker till jobbet. När Milton väl öppnat sovrumsdörren finns det ingen återvändo. Nu måste jag kasta mig upp, slita åt mig ett lämpligt klädesplagg, rusa ut och kontrollera, stänga och låsa toadörrarna och dörren till datorrummet, stänga grinden till köket samt se efter så det inte ligger något på vardagsrumsbordet som kan vara olämpligt i småbarnshänder. Efter detta gatlopp har jag åtminstone kvicknat till...

Sedan är det dags för blöjbyte och vällingfixande. Ibland fuskar jag och bara stänger toadörrarna. Då får jag igen det när jag står där instängd i köket med vattenkokaren i ena handen och vällingflaskan i den andra, för då hittar Milton DIREKT den osäkrade dörren. Och jag måste rusa igen.

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tycker att det låter så mysigt. Men jag kommer ihåg att det var ibland allt annat en mysigt vissa gånger.

Kramar i massor / Jane

2011-02-17 @ 12:19:22
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: floosan

Tiden går så fort!

2011-02-17 @ 12:31:55
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Lii ~Williams mamma~

Hahaha... Låter som hemma hos oss ;)



ang. pulkaåkning så har vi svårt att få William ur pulkan när vi kommer hem.

Ofta slutar det med ett illvrål från liten kille som vill åka mer.

2011-02-17 @ 13:18:09
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: mamma

Ha ha, skrattade gott åt tända och släcka lampan 68 grr, det känner jag igen =)Så jag längtar efter att få en hov i örat av gullungen...snart bara en och en halv vecka kvar, underbart att få ses då <3

kramar till er alla

2011-02-17 @ 15:40:15
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

hihi...ja..det var tider det ;) Gosig bild! och vad jag känner igen mig i vad du beskriver om dagsläget. =)



Kraam

2011-02-17 @ 22:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0