D-day

Det där som man tror aldrig ska drabba en själv och sina nära har nu skett. Milton har feber.

Nej nu överdrev jag, vi äter feber till middag 5 dagar i veckan, så att säga. Men så jäkla trist. Kan man ta med en 20-månaders till pulkabacken trots att den har feber? Jag menar, det är ju inte så att Milton ska dra pulkan upp och ner.... Men det kanske blir för mycket ändå? Jag vill verkligen att han ska få vara pigg och frisk och glad. Dessutom har jag tenta på måndag förmiddag, funkar sådär med Mille hemma.

Min högst mamma-mässiga diagnos är att febern kommer av de fyra nya tänderna han håller på att få. Om det inte är något skit han har dragit på sig på dagis. Det har härjat magsjuka där. Men magsjuka och feber? Måtte det vara gaddarna.

Här är en bild från i somras. Då hade han INTE feber!


Kommentarer
Postat av: mamma

Nej....nu kan det väl räcka...stackars lilla Mille..Har han bara en liten temphöjning kan ni kanske vara ute en liten stund..lite frisk luft och roligt kan kanske förbättra lite...kramar

2011-02-05 @ 12:16:09
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Ja visst är det tråkigt med alla dessa förkylningar, de är sjuka fler dagar än vad de är friska... blää..



Har det inte allt för hög feber kan man vara utomhus, bra med lite friskluft, det viktiga är väl att de inte är allt för aktiva. =)



Hoppas han kryar på sig fort..



Kraam

2011-02-06 @ 11:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0