Utvilad

Vilken otrolig skillnad det gör att få sova hyfsat ostört!

Natten till igår vaknade Milton när vi ksulle lägga oss och han ville inte somna om. Efter en timme hade han i alla fall somnat och jag, som redan när jag la mig var grymt trött somnade på en gång. Ca två timmar senare vaknade Mille igen och jag orkade verkligen inte krångla så han fick sova hos mig även om vi alla tre sover dåligt då.

Inatt vaknade han igen när Tomas och jag skulle sova. Efter en halvtimme sov han men bara för att vakna två timmar senare (fast då var det matdags). Jag kände att jag var alldeles för trött för att orka med ännu en krångelnatt så jag sa till Tomas att jag sover i gästsängen och att han skulle gå upp med Milton när han vaknade. Sen stoppade jag i öronproppar eftersom jag är så himla lättväckt och sov som en liten prinsessa i gästsängen. Skuttade (eh, nåja kanske inte fullt skuttandes...) ur sängen 9:30 med 6,5 timmars sömn bakom mig.

Är det förresten inte märkligt vad lite sömn man klarar sig med som mamma? Jag skulle varit skittrött om jag sov 6 timmar innan Milton kom till världen... Å andra sidan är det ju inte något hektiskt tempo man lever i idag. =)

Idag blir det spelkväll med en kompis till Tomas. Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0