Tidig morgon

Ojojoj vad jag är trött...

Igår kväll somnade Milton vid 19:30, utmärkt tänkte vi. Efter 20:00 vaknade han och somnade inte förän 23:45...  Men sedan sov vi i ett sträck till 7:00 när Milton vaknade av min mobil som var ställd på larm och han i sin tur väckte mig. Jag sov med öronproppar och hörde inte larmet. Jag hade tänkt att eftersom jag vakar sjuttioelva gånger per natt så hinner jag tar ur propparna innan det är dags att gå upp men som sagt, vi sov som små grisar inatt!

När vi väl kommit till Nynäs och mött upp J & F upptäckte vi att babycafét öppnar nästa vecka... Det blev en liten promenad (utan vagn för min del, ajaj i armarna!) till ett fik så satt vi där och pratade i lite drygt en timme medan de små utforskade varandra och omgivningen.

Milton tyckte det var lite läskigt med en bebis, en bebis som försökte interagera med honom! Men efter ett tag slappnade han av även om han låtsades att F inte fanns. =) Efter att vi pratat en stund upptäckte vi att vi är rätt lika som personer, jag och J. Vi känner inte varandra så bra, det var genom jobbet vi träffades. Jag började jobbet oktober -07, hon slutade sista december -07. Sedan fick jag veta genom en arbetskamrat att hon också var gravid när jag var det och när vi träffades på julafton förra året när hon skulle jobba en kväll så upptäckte vi att vi var beräknade till samma dag! Sedan träffades vi som sagt på BB och har via FB länge planerat att gå på babycafét men vi är, uppenbarligen, lika dåliga på att ta oss för såna grejer. =)

 Nästa vecka gör vi ett nytt försök till babycafét, men med en halvtimmes extra sömn då det tydligen öppnade 9:30, tur för oss! Om två timmar ska vi vara i stallet Milton och jag. Jag ska hjälpa en kompis med lite stallsysslor då hon har väldigt mycket att göra nu och jag har ju inte så mycket att göra. Dessutom skötte hon min häst i våras när jag låg på sjukhus  så det känns bra att kunna hjälpa till.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad roligt att Milton fått en kompis, så även du =)

Gick det bra i stallet??

Har lagt in några bilder med nya kameran, men hjärtat vann över kvaliteten ;) Du känner ju mig.

2010-01-18 @ 22:27:30
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Anna

Öronproppar kan verkligen göra underverk. Sover själv som en klubbad säl när jag använder öronproppar. Hur skönt som helst. Dock så blir jag öm i öronen av att sova med proppar. I bland är det dock värt det trots allt.

2010-01-20 @ 21:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0