Inte så mycket puré

Igår testade jag att ge betydligt grövre mat till Milleskrutt. Mums sa det lilla matvraket.

1 stor laxfilé
ca 2 dl ärtor
3 cm purjolök

Dela laxen i mindre bitar, koka upp med ärtor och purjolök. Koka i ca 10 minuter tills laxen är genomkokt. Mixa några sekunder. Tillsätt en tesked flytande margarin eller oliv-, raps- eller matolja. Servera med mosad potatis, ris eller minipasta (på bilden rispasta, finns i liten blå förpackning).

Frys in det som blir över i lagom stora portioner (blir 2-3 port).


Kommentarer
Postat av: Jenny

Melker har hela tiden varit mer förtjust i mat med bitar i, ingen puréunge ;) Nu äter han det mesta om man bara delar i lite mindre bitar, helst vill han dock ha stora bitar som han kan hålla ordentligt och sitta och bita av

2010-01-10 @ 19:57:21
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/
Postat av: Lii

Åh, vad bra! Det där ska jag absolut testa...

Det tror jag William hade gillat.

(Har lagt ut kyckling och mögelost hos mig idag ;) )



Skickade föresten paketet igår så du bör ha det på tisdag eller onsdag :)

2010-01-11 @ 09:36:20
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0