Medtrafikanter

Idag såg jag en eyz-bil på vägen hem! Andra bilen någonsin!

Herregud, jag är helt slut nu. Jag och Mille kom hem 16:30 ungefär efter att ha lämnat av Tomas på jobbet. Sen var det bara att plocka in prylar, mata bebis, plocka in mer prylar, äta inhandlade avokadosalladen, knata iväg till Ica för att handla det där man gör sig av med när man åker bort samt massor med färgglad frukt då jag också är på väg att bli förkyld nu! =(

Men alltså. Medtrafikanter. Vad ska man göra åt dem? När vi var på väg hem idag kör en idiot om oss när det på andra sidan av den  k o r t a  raksträckan dyker upp en mötande, nu är idioten med nosen i höjd med bilen framför oss. Just i den sekunden tror jag alla fyra bilar bromsade, sen bestämmer sig idioten för att han nog ska köra om bilen framför oss. Hade jag varit bilen som kom mötande hade jag varit topp tunnor galen. Nu orkade jag inte mer än sucka. I och för sig kan man ju inte annat än bromsa och möjligen vifta med det ståtliga fingret men ändå. Tänk om vi ändå hade varit den där civilaren som folk ibland tror att vi är, haha!

Sen kan vi ju passa på att ha lite hellysesvägledning såhär när dagarna blir kortare och kortare.

  • Slå på hellyset när du känner att det är dags för det.
  • Blända av DIREKT när du får möte, nästan oavsett hur långt bort mötet är (undantag kan nog göras på de där milslånga raksträckorna i Australien).
  • Blända gärna av strax före du får möte vid ett backkrön, lysena blir extra starka i backar.
  • Blända av när du ser framförvarande bil. Backspeglarna reflekterar faktiskt dina lysen! Vänta inte tills du är 50 meter bakom...

Sen är det ju faktiskt så att det är olagligt att köra med dimljus om det inte är dimmigt.

Ja, jag skulle helst se att det bara var jag som fick färdas på våra svenska vägar. ;)


Ich bin der Verkehrspolizei


Kommentarer
Postat av: mamma

Får jag oxå färdas på vägarna :) kör inte för fort, har inga extraljus eller dimmljus...o det är lätt att köra om mig...har ofta hänt att lastbilar och mopeder gör det :)

2009-09-21 @ 23:15:42
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0