Ett inlägg till någon speciell

Fick frågan om hur jag gör min guacamole av en person som betyder väldigt mycket för mig. Så här har du receptet. Lägger in en låt du gillar så sätt igång den, ta fram papper och penna ur din skrivbordslåda och börja skriva av!


Guacamole
Du behöver:

  • 2 mogna avokado
  • 2 pressade eller hackade klyftor vitlök
  • saft från en lime
  • 1 dl lättcreme fraiche
  • 3 krm salt
  • ½ urkärnad, grovt hackad tomat
  • hackad chili efter smak (jag brukar börja med 2-2½ cm, glöm inte att ta bort fröna först)


    Gör såhär:
    Mosa avokadon i en skål, tillsätt resterande ingredienser. Passar bra till grönsaks/chips-dipp, till grillat kött och tacos.


Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin

Svar:

Hihi tack så mkt! :D

Oja det håller jag med dig verkligen! :D



Kraam

H

2009-09-15 @ 16:51:27
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha kul inlägg. ;)



Är Hansbo så kass? Attans...

Jag har nog aldrig ägt något därifån, förutom de gamla "kombitäckena" alla hade förr. Har alltid trott att det är lite b-kvalitet på det. Nåja, täcket var inte så dyrt så vi får väl se hur det går. ;)

2009-09-15 @ 18:02:33
URL: http://showjumper.blogg.see
Postat av: Jenny

Har bara gjort äpplemos till Melker...än! Skalat, kärnat ur och delat i mindre bitar. Kokat ett par minuter så bitarna mjuknat sen kört i matberedaren till ett mos. Fryser in för att slippa sockra, lilleman verkar tycka att det är gott och sambon får sockra i efterhand ;)



Så smidigt att ha till gröten eller pannkakorna, bara att ta upp en burk när det behövs.

2009-09-15 @ 20:46:39
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/
Postat av: mamma

åt ju din jättegoda guacamole sist vi var hos dig...bara så god :) Pappa och jag ska bli lite nyttigare har vi bestämt ;) Kopierade glatt till ditt fina låtval :).....kram o sov gott!

2009-09-15 @ 23:51:13
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Papzen

Tack för receptet. Och tack för låten. Den är en av mina absolut största favoriter! /kram :-)

2009-09-16 @ 18:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0