To-do-list

Lyckorus! Vi hittade min nya favorit - fläskytterfilén - för 29:-/kg idag! Jag ville köpa hela lagret i disken men vi begränsade oss vid fyra stycken, vi har trots allt några i frysen sedan innan. Annars blev det inte så mycket storhandling som det var planerat.

Jag och Tomas har en förmåga att planera så mycket det bara går till helgerna. Som nu i helgen, då ska vi ta tag i följande:

  • Täta lister runt dörrar och fönster
  • Göra oss av med trädgrenen Tomas sågat av
  • Få besök av min moster och hennes man (ok, vi har inte hört med dem än men det är alltså en del av våra planer)
  • Åka till Ikea och köpa stol till Mille (det här röstade Tomas ner men jag är inte säker på att vi avskrivit Ikearesan helt)
  • Plocka svamp
  • Städa

Med lite planering borde det inte vara omöjligt att hinna med dessa grejer men eftersom vi är så djävulskt duktiga på att ta tillvara på de lediga stunderna så förvandlar vi morgnarna till förmiddagar genom att sova/dra oss i sängen. Frukosten kan man dra ut till goda två timmar. Att få hela familjen på tre individer färdiga för att sätta sig i bilen, ja det tar minst 20 minuter.

Eftersom det känns rätt akut att fixa listerna så tror jag på oss, vi kommer fixa det här, hela den översta punkten. Och om moster med man kan komma så kan vi nog pricka av den punkten också efter helgen. De andra är jag väldigt tveksam till...

Förresten så näe, jag fick inte titta på The Mentalist igår. En kvart in i programmet vaknar Milton och är ledsen. Det tar mig tio minuter att få honom att somna om. Sedan tar det honom fem minuter att vakna igen. Nu gick det fortare att söva honom men då hade jag ju missat för mycket av programmet. Det går TROLL i den serien!


Snart är det vinter och kallt, då är det inte så kul med centimeterglipor mellan dörr och list.
PS För övrigt saknar jag 740:n! Fina lilla bilen!
PS 2 Visst ska vi ha en riktig vinter i år?


Kommentarer
Postat av: mamma

jag ska oxå börja med listor...annars blir inget gjort..vad kul om syrran kommer till dig..krama henne från mig :)

Håller med dig...hoppas oxå det blir en riktig vinter i år :)

2009-09-30 @ 16:38:20
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Petra

Så fint du fått här! Jo jag vill med ha en riktig vinter men efter vi flyttat från det här huset som kostar mer än det smakar!



Ha en bra kväll!!



2009-09-30 @ 16:52:33
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Emma

har ni redan fått snö?

2009-10-02 @ 05:31:58
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0