090926

Sitter och äter min middag nu. Samma mat som jag åt till lunch igår. Och middag igår. Och lunch idag. Jag har tröttnat på köttfärssås nu... Å andra sidan hade det nog inte blivit någon mat i helgen om jag inte lyckats göra fem måltider av köttfärsen. Så det är bara att äta och se glad ut.

Glad var det sista jag var tidigare idag. Milton, som somnade en timme tidigare än vanligt igår vaknade vid åtta idag. Jag var svintrött, jag satt uppe pch påtade i Photoshop tills klockan var närmare ett inatt. Vi satte oss vid datorn och pysslade en stund innan Mille ville sova vidare. Jag tackade inte direkt nej till en stunds sömn så då gick vi båda och trynade två timmar.

När jag sen sätter mig här igen säger datorn att den inte har någon anslutning till nätverket. Sur som jag blev tänkte jag att det kanske hjälper att starta om datorn (har det någonsin gjort något bättre?) men då skulle datorn inte starta alls istället. Nu började paniken bryta fram. Varenda liten bild på Milton sen födseln ligger ju på datorn, ja till och med bilder på honom från innan hans födsel. Inte undansparade någonstans. Efter lite om och men så startade i alla fall datorn, nätverket ville dock inte vara med. För en gångs skull fick jag bra hjälp från Telia så efter lite muttrande var allt igång.

Dock känns ju datorn plötsligt som en fiende och inte som den familjemedlem vi behandlat honom som. Så jag packade in Mille och mig i bilen och så styrde vi kosan mot Haninge för att köpa lite skivor att bränna in alla bilder och filmer på. På vägen dit håller jag på att köra på en kvinna med en hund, kvinnan hade fått för sig att hon hade företräde över vägen mellan två åkrar på riksvägen. Tydligen öppnar man nya motorvägen idag (tjejerna i E.M.D. spelade tydligen på öppningen, haha!) och det var bilar ööööverallt. Och kvinnor med hundar som sagt.

Sen höll jag på att få tuppjuck på folk inne på Ica Maxi. Folk som stannar helt plötsligt och filosoferar där det inte finns någon omkörningsfil. Pensionärer med rullatorer som går i bredd med barnvagnar. JAG VILL FRAM! Men värst av allt är de där som ser att deras gigantiska kundvagn (ja, vagnarna på Maxi är ju enorma) är i vägen, de tittar liksom på en och sen på vagnen, sen på sin egna vagn och så får man en "haha din jävel, här kommer du inte fram"-blick innan de återgår till att läsa på baksidan av boken/peta på saftflaskorna.

Jag fick tag på mina skivor i alla fall.

Eftermiddagen och kvällen spenderade vi i soffan. Vi myste i flera timmar innan jag provade massera Milton lite enligt häftet som kom i veckan. Han verkade gilla det men det var nog mest för att jag pratade och pysslade med honom. Nu sover älsklingen och jag gör nog honom sällskap snart...


Vi fick ett bokpaket igår, Mille läser ena boken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0