IKEA

Idag drog vi iväg till Ikea och köpte en matstol till Milton. Vi har haft en innan, en i reseformat som jag tycte han satt bra i tidigare men efter att han fått sitta i stolen mamma och pappa hade kvar efter hans nu åttaårige kusin insåg jag att de där billiga plaststolarna från Ikea är mycket bättre. Vi hittade även lite annat krafs till skrutt som en speldosa, mjuka klossar, tallrikar och täcke. (Jag ville köpa en gosedjurs golden retriever men det tyckte Tomas var onödigt. Då ville jag ta en stor gosedjurselefant men det tyckte han var lika onödigt. Karlar...)

Sen undrade Tomas vart vi skulle och jag föreslog försynt Nacka Forum. Har aldrig varit där men upptäckte nyligen att de har Panduro där så jag har varit sugen enda sedan dess... Tomas styrde vår vita automobil dit och jag hittade äntligen ett album att fylla med minnen från Miltons uppväxt! Det var på Åhlens vi fann vårt fynd. Här ska börja pysslas. Men alltså Panduro... Livsfarlig butik. Pyssla pyssla pyssla, det bara kryper i kroppen!

Just det, på Ikea köpte vi även en matta för framtiden - jag såg en matta som kommer passa sååååå bra in på Miltons rum när jag fått härja lite där. Tomas tyckte att det var dumt att köpa en matta så långt i förtid (vi har Miltons blivande rum som sovrum just nu och planerar att ha det så ett tag till) men nu var jag inte lika lättövertalad som med gosedjuren. Om vi inte passade på nu skulle de byta färg och modell på mattfan tills vi skulle ha den hotade jag med och det köpte han. Så vi köpte den.

Idag blir det försenat fredagsmys. Ha en trevlig kväll allihop!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad roligt att du hittade ett album!



Som svar på din kommentar skulle jag vilja säga att det nog har ganska mycket med internet att göra, att språket slaktas så där. Kanske inte bara, men mycket därför. Folk skriver mycket mer och oftare nu än vad vi gjorde när vi var små. Då skrev man i skolan, och kanske nåt bre då och då. Och något man gör mycket, vill man förenkla och göra fortare. Fort och fel! :P



Sen när det gäller vänskap så håller jag med dig helt!

2009-10-31 @ 21:00:03
URL: http://waffleinbelly.blogspot.com
Postat av: mamma

Bra att ni köpte mattan...så man ångrar sig sedan om vek för trycket (pappan)....

Så mycket jag köpt för att jag visste att det var just det du o Jim behövde om några år =)

Oftast hade jag rätt...men inte jämt!

världens goaste bilder på världens goaste kille <3

Kraam

2009-10-31 @ 21:32:59
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0