Gröt i stora lass

Idag har Milton gjort två små framsteg; först provade han att sitta själv. Vi har inte testat det tidigare eftersom han inte visat någon fallenhet för egen balans ännu ;) och det gick väl inte något vidare bra heller men nån sekund höll han sig upprätt alldeles själv.

Sen klev han framåt i matväg idag. Vi har lite smått testat potatis då och då men han har inte visat något större intresse för det alls. Idag fick han prova yttepyttelite morot. Imorgon ska han få en riktig smakis av det, jag kunde bara inte vänta. MEN! Gröt har han ätit i stort sett dagligen sen vi började med det. Han har alltid ätit knappt en "smakportion" men idag kastade han sig över skeden varje gång. När första portionen var slut gjorde jag en till och han satte i sig hela den med med samma aptit. Han hade nog kunnat äta ännu mer men vi vill gå sakta framåt så mer gröt får det bli en annan dag.

Nu är vår semestervecka i Dalarna slut men jag åkte hem till mamma och pappa så stackars Tomas fick åka hem alldeles själv. =) Imorgon ska vi köpa en hoppgunga åt hoppetossan. Får se hur det blir med bloggandet, nu har jag väl bättre möjlighet och kan lägga in bilder från systemkameran - det kommer.

Ha en bra vecka, tappra läsare. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0