Förfall

I eftermiddags satte jag Mille i bärselen och traskade iväg till affären för att inhandla lite c-vitaminer i form av frukt. I kassan upptäckte jag en f.d. arbetskamrat framför oss och ja, det visade sig att hon var där i jobbet för med sig hade hon en brukare. Så himla kul att se! Nu är det ju åtta månader sen jag slutade jobba och jag saknar verkligen "mina" härliga brukare. Jag tror brukaren kom ihåg mig i alla fall lite för h*n tittade länge, länge på mig. =)

Jag jobbade på ett hem med autistiska ungdomar. Ett härligt jobb med många skratt och roliga minnen!

Milton är förkyld eller i alla fall väldigt snorig och rosslig. Ingen feber än lyckligtvis. Imorgon ska vi till BVC för att kolla längt+vikt samt nya vaccinationssprutor. Jag hoppas verkligen att det går lika bra som sist - feberfritt och bara lite gråt.

Nu ska jag lägga Milton, som är nyvaken, i gymmet framför brasan och göra en smoothie på banan, jordgubb, kiwi och apelsin. Till det en varm kopp ingefära- och citronvatten. Jag tänker inte bli förkyld.




Kommentarer
Postat av: Sandra- Foto och mammablogg

Sv: jag har tänkt såhär i typ ett halvår och nu har jag kommit till en gräns där jag känner att jag verkligen kan ta tag i det på riktigt. Vi får se jur det går. Men det bästa är att berätta för så många som möjligt för då blir man lite mer peppad till att klara det ;-)

2009-10-27 @ 18:31:39
URL: http://minaprinsarochjag.blogg.se/
Postat av: Madicken

Fina bilder :D

2009-10-27 @ 19:47:13
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Jenny

Se till att skrämma förkylningen i dörren!



Ja 5 är ingen kul tid att gå upp, hoppas att han snart förstår att man ska sova lite längre på morgonen. Lilleman sover ju inte så mycket på dagarna så de blir väldigt långa!



Var i Dalarna var ni? Hälsade på släkt? Nyfiken ju då jag kommer från Dalarna. Ska upp till familjen nu över helgen en vända

2009-10-27 @ 20:10:13
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/
Postat av: Lii

Inte ska ni väl bli sjuka nu? William har varit sjuk sen i söndags så idag ska vi gå till Vårdcentralen.



Fina bilder på bären :0)

2009-10-28 @ 07:54:28
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0