En bra lördag

Igår åkte mamma och jag till Västerås och shoppade. Vi hade fullt i bilen på väg hemifrån till mamma och pappa. Hur fullt det blir nu när vi ska bege oss till Dalarna i eftermiddag vill jag inte tänka på. Vi hittade massa fint i alla fall och Milton var så himla duktig. Låg och tittade i sin vagn utan att klaga en enda gång. ♥

När vi kom hem skyndade jag mig att rida. Så himla skönt! Jag passade på att lägga lite volter där grusvägen var som bredast och när jag kände att gubben var följsam och tillräckligt med (han har ju inte gått dressyr på över nio månader) så fattade jag galopp vid en parkeringsficka och vilken känsla när han var tvungen att sätta sig mer på bakdelen i den lilla volten, det känns som att hästen blir en meter kortare mellan öron och svans. Och det är så skönt att samspelet finns kvar trots att vi båda är ganska otränade.

I eftermiddag ska vi alltså upp till Dalarna, hoppas det inte snöat!

Milton vill smaka mormors mat! (taget med mobil)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0