Den fula ankungen

Idag har det hänt ovanligt mycket i våra liv. Först fick vi besök av farfar och gammelfarfar (ja, Miltons alltså). Klockan blev så mycket att vi fick ändra våra matplaner från pannbiff med svampsås till fiskpinnar för att senare helt stryka matbiten och handla något senare.

Halv två var det möte med en tandhygienist för att prata tänder och om hur viktigt det är att vårda de första tänderna. På kallelsen jag fått stod det inte vart man skulle så jag gick fel och kom in när de andra var klara så Mille och jag fick en genomgång ensamma. =)

Sen gick vi till Lindex. Jag hade en rabattcheck på 50:- och är på jakt efter en tunnare fleeceoverall. Jag hittade ingen overall som föll i smaken men köpte en söt grå body med ett hundtryck på. 19:50 betalade jag. Perfekt! Därefter gick vi till bokhandeln och jag köpte två pocketböcker, perfekt när man ligger och ammar när skuttis ska sova. Inne i bokhandlen somnade Mille som faktiskt varit vaken drygt en timme längre än han brukar utan att klaga det minsta.

För att han skulle få sova i lugn och ro gick jag och köpte en smörgås med skagenröra på ett café och gick sen ner till hamnen och åt min smörgås där. Det var verkligen en härlig stund. När jag satt där och åt upptäckte jag ett svanpar med tre stora ungar som låg och guppade alldeles vad kajen. Gud vad jag ångrade att jag inte tog med mig kameran! Inte ens mobilen hade jag med - den glömde jag i bilen! Perfekt ljus var det också, bara för att göra det hela lite extra retsamt... Jag stod max tio meter ifrån dem och tittade en stund. Mäktiga fåglar det där!

På vägen till bilen svängde vi in på skivbutiken och beställde två skivor. Nice nice!

Ikväll ska jag försöka tvätta och städa så gott det går, imorgon åker vi iväg och blir borta i över en vecka. På den tiden hinner man ju använda ALLT till en liten bebis... Och i förmiddags pekade jag på de finaste äpplena i det finaste äppelträdet och sa till Tomas "Det är ju de där jag vill ha, men jag når inte, inte ens om jag står på en stol!". Tomas tog då en stol och plockade ner vartenda äpple i hela trädet. Det var vad det kändes som i alla fall när jag stod där och tog emot dem i en plastpåse. Så jag bör koka en hel del äppelmos ikväll också! Puh! Men först måste jag till Ica och köpa fler såna där isfack/isrutsfack/vadfanheterdet?.

Och så slutligen: Grattis pappa på födelsedagen! ♥

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi har en fleeceoverall från Fix/Lindex som inte är så tjock men lite vindfodrad. Helt super nu och så pass stor att man får in mer kläder under senare om det behövs.



2009-10-08 @ 19:26:30
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack tack :D

2009-10-08 @ 20:42:39
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: Lii

Det blir nog att heja på båda lagen för att göra mamma OCH pappa nöjda ;0)

Dopet gick bra, William spexade lite i kyrkan, gjorde lite glädjetjut och skrattade högt, tappade nappen i dopfunten... Vi valde att ha ett litet dop med bara faddrar närvarade.



Hade ingen aning om att man gick till tandhygienist och pratade bebiständer. Har aldrig hört det förut.



Vi köpte fleeceoverall på H&M, den är perfekt nu och prisvärd. Har du tittat där?



Ha en underbar dag!



2009-10-09 @ 06:47:35
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Lii

Det blir nog att heja på båda lagen för att göra mamma OCH pappa nöjda ;0)

Dopet gick bra, William spexade lite i kyrkan, gjorde lite glädjetjut och skrattade högt, tappade nappen i dopfunten... Vi valde att ha ett litet dop med bara faddrar närvarade.



Hade ingen aning om att man gick till tandhygienist och pratade bebiständer. Har aldrig hört det förut.



Vi köpte fleeceoverall på H&M, den är perfekt nu och prisvärd. Har du tittat där?



Ha en underbar dag!



2009-10-09 @ 06:58:23
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0