Smarta mamman

Palsternacka har utvecklats till en favorit för lillkillen medan andra grönsaker inte alls väcker samma matlust. Därför har jag den här veckan blandat palsternacka med ärtor, broccoli eller morot - det som står på menyn för dagen. Det har funkat toppenbra och han äter nog nästan en full portion nu tror jag. Sex istärningsrutor med mat + efterrätt burkar han få.

I veckan serverade jag äppelmos som efterrätt för första gången, han har bara fått äpple utblandat i gröten vid några tillfällen i början. Nu tycker han det är supergott!

Förra veckan köpte jag majskrokar. Milton tycker de är synnerligen goda men blir ganska frustrerad när han bara har en liten bit kvar och den är "fast" i handen. =)

För övrigt har han setts med tungan mer utanför läpparna än innanför den här veckan...


Bara lite ihoptryckt i babysittern...


Kommentarer
Postat av: Lii

Jag har också testat palsternacka, men den spottades ut direkt (men det är också det enda som inte gillas), får väl testa igen nån gång.

Det där med tungan utanför läpparna...kan det vara en liten tand på gång? William fick 2 st förra veckan.



Vaccinationen har jag fortfarande inte bestämt mig om, våran stora kille tog den i veckan. William får inte ta den än och jag är spruträdd OCH rädd för biverkningar (som man inte vet om ännu)så jag vet inte hur jag ska göra.

Har ni bestämt er?

2009-11-20 @ 08:21:23
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Jenny

2 gånger per natt är det optimala för Melker att äta just nu. Eller per natt, ska snarare säga mellan 18.30 - uppstigning 6-7.30.



Han brukar äta mellan 22-23 sen sova till 5-tiden. Somnar om och äter sen inget förrän frukost mellan 8-9



Förhoppningsvis kommer han snart på att han kan äta mer på dagarna ... och äter då mindre på nätterna! Ett tag åt han bara 1 g/natt, riktigt skönt!

2009-11-20 @ 19:13:10
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0