Mera mera

Premiär igår: avocado, det var finfint.

Premiär idag: fiskgryta och därefter blåbär, unguslingen gallskrek när mamma och pappa gjorde paus i matningen för att äta själv, vi tog det som ett gott betyg.

Han äter det mesta numer, avocadon slank ner utan att han ens gjorde en min. Fiskgrytan med torsk och laxbitar (normalt sett avstår jag från torsk av princip men tiden var knapp idag så jag slet åt mig ett paket färdiga, blandade bitar i frysdisken på Ica) smakade förvisso mest morot men det verkar lovande inför hans kommande fiskätarkarriär. Blåbären var bara mosade med sked så det är det den mat med i särklass störst bitar i som han ätit och det gick utmärkt. Man kanske inte behöver göra all mat till superslät puré längre (även om han inte kan tugga)...

På tisdag ska vi på bokfika på biblioteket, ska bli kul! Dags att natta lillfisen nu.


Kommentarer
Postat av: mamma

Kan se honom framför mig när han sparkandes med benen väntar på nästa tugga. Skickar en kram och puss till Milton från mormor <3

2009-11-22 @ 21:20:22
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Vi har ox bara grovmosat bären sen Melker började få dem. Nu äter han dem hela, idag lyckades han till och med peta i sig hela kokta makaroner, gick riktigt bra att tugga

2009-11-23 @ 19:31:50
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0