Goddag yxskaft

Klockan åtta imorse tyckte Milton att det var dags att gå upp. Vanligtvis brukar han sova efter 1,5-2 timmar men idag skulle vi ju till bvc för vaccination. Det var först på vägen hem kl 12 han somnade. Jag lyckades ju komma ihåg tiden fel.

Tomas: När ska vi vara där?
Jag bombsäker: klockan 11.


Klockan 11:10 när vår bvc-tant kommit och frågat efter en Mathias två gånger trots att det borde vara Milton hon frågar efter;

Tomas: Vi skulle alltså vara här 11? Då kan hon väl ta oss istället för Mathias som inte är här!
Jag inte längre lika bombsäker som tar upp lappen och tittar: Hm, vi ska vara här 11:45...


Sådär ja. Då hade ju fisen kunnat få sova sin första tupplur i rätt tid hemma. Och Tomas hade kunnat sova bort förmiddagen som vanligt. Jag själv hade kunnat spendera lite tid här i lugn och ro eller läst i min bok. Nejdå, där satt vi och glodde in i väggarna i väntrummet på bvc. Lilla älsklingen var dock på gott humör hela tiden! (förrutom att han började grina så fort bvc-tanten närmade sig. "Titta, han vet redan vad det handlar om trots att han bara gjort det här en gång" sa hon. Inte ids man säga att det är andedräkten han förfasas över...)

Nu sover i alla fall skrutten för en andra gång, hoppas han sover en god stund så han slipper vara småtrött hela dagen. Jag borde nog ägna mig åt köket en stund nu, tror det blir lite tårtbakning senare!

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Det måste du ha fått från mamma ;)

att vara ute i god tid =)

2009-11-06 @ 18:11:04
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Eva [Bland rosa och blåa tuttar]

Kan man ha mer blå ögon än Milton?!:)

2009-11-09 @ 19:38:55
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0