Fotogeniet

Du är på dag 261 av 280. (93,2%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 1 full dag (v37+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 23 maj 2009
Du har 19 dagar kvar till beräknad förlossning.

Tomas det skrället lyckades i helgen med något jag misslyckats totalt med under tre år, nämligen att ta en bra bild med kameran inomhus. Han gruffade lite när första bilden blev suddig varpå jag föreslog att han skulle använda blixten, samtidigt som jag varnade för att att det ändå inte skulle bli bra i och med de extrema kontrasterna. Jojo, bilden blev klockren (ljusmässigt i alla fall). Så det finns alltså hopp. Jag behöver bara gå i fotoskola hos min totalt fotookunnige sambo... =) Men ett nytt objektiv ska jag skaffa mig framöver, hittade ett makroobjektiv på nätet som inte kostade multum, dock får det vänta. Först ska vi köpa oss en videokamera och diskmaskin.

Ja, en ny diskmaskin måste vi tyvärr köpa. Den som vi fick kvar i huset, som det aldrig varit några problem med packade ihop helt igår kväll. Nu står den och brummar utan att uträtta ett skit. Tomas sa att vi väl får ta en vända till Länna eller Sickla till helgen och jag gnällde lite över att behöva diska fram tills dess (det är jättejobbigt att stå en längre stund just nu) så vi åker nog imorgon förmiddag istället.

Nu är jag inte lika stressad över bebisgrejerna längre. Det enda jag köpte förra veckan var två bodys i storlek 50 (de enda vi har som är mindre än 56), en fleeceoverall, två spjälsängslakan, en filt och 37 st kräk/bajs/sköthanddukar. Tydligen räckte det att veta att vi har kläder så Sprattel kan komma hem, sen begriper även jag att två bodys inte räcker långt men det problemet får vi väl ta då... Lakan och filtar har vi haft ett tag så det är inte där skon klämt.

Hittade ett helt ok tyg att sätta upp i "innehallen", det är fåglar på. När jag sedan spatserade (läs vaggade och stönade) på Åhlens hittade jag två fåglar i trä som passar perfekt till tyget. Ja alltså, det är läskigt hur bra de passar ihop med tanke på att tyget är köpt på IKEA. Nu vill jag ha en symaskin så jag kan sy fåll och få upp tyget för proppskåpet och fixa iordning i hallen. NUUU! Symaskin har vi ingen dessvärre, jag fick en av svärmor men den står några mil bort än så länge.

Jag vet inte vad lilla herrn i magen pysslade med i lördags, just när jag satt mig i bilen när vi skulle till restaurangen så började han böka och buffa, framför allt med vad jag antar är huvudet (det gjorde mest ont i bäckenet). Det kan han väl göra lite nu och då men grejen var den att han höll på hela vägen i bilen, dvs 45-50 minuter samt att han återupptog sin lilla aktivitet när vi satt oss för att äta, hehe. Ingen jättetrevlig upplevelse så jag hoppas det var en engångsföreteelse som t.ex. att han fixerade huvudet på rätt plats.

Ingen bild idag, hade faktsikt tänkt fota lite i huset men just nu ser det värre ut än vanligt, vi var och hämtade det mesta som var kvar i lägenheten och det tar tid att hitta plats för allt. Men nån gång så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0