Borde nog packa lite...

Igår under kvällen började det göra lite ont i magen, mitt i magen sådär. Gjorde lite ont i ryggen också, hur jag än gjorde så satt eller låg jag inte bra i soffan. När jag la mig i sängen upptäckte jag att det gjorde svinont att vända från ena sidan till andra... Varje gång jag vaknade under natten var jag rädd att det skulle göra mer ont. Skulle vi åka till sjukhuset den här gången? Kanske inte behövs om man överdoserar alvedon? Har vi alvedon hemma? Men om jag börjar spy den här gången med.. droppet behövdes ju sist... Men vart skulle vi åka då, förlossningen igen? Man känner sig ju lite malplacerad där.

Som tur var så gjorde det inte mer ont, lite mindre sidbyten inatt bara. Nu gör det knappt ont alls, peppar peppar...

Tomas vek ihop flyttkartongerna så nu har jag åtta kartonger att fylla... Flyttdatum är nu satt till 25/4, lastbil och tre flyttgubbar har vi än så länge. Har fixat transport till påsk också, får låna av en i stallet så vi slipper betala svinhög hyra eftersom vi väl blir kvar hos mamma och pappa (och pälskling) under helgen. Det är bara att hoppas på att han kliver lika snällt in i transporten nu som sist eftersom det bara är Tomas och jag. Skulle väl kunna be om hjälp av andra i stallet men å andra sidan är det ju lugnare ju färre som är i vägen och stör.

Gosade med världens härligaste katt igår, han/hon bor hos Tomas kompis som vi var och hälsade på. Kissen hoppade upp i knät på mig sedan pressade han/hon huvudet mot halsen på mig och nöjde sig inte med att bara få sitta där. Mysdropparna flög ur näsan, hade god lust att ta med misse hem... Luktade gott gjorde han/hon också. Får jag inte skaffa ett marsvin måste vi ju ha katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0