Köp bilen!

Den 29/4 ska vi till banken och ta lånet och ja, bli villaägare. Tanken är alltså att vi ska flytta då. Jag tycker det blir lite för mycket saker som ska ske på kort tid innan det är dags för bebis (bf 23/5, exakt två månader idag) - flytt, uppackning, iordningställande, fixande, städning av lägenheten samt huset. Är lite orolig för hur mycket jag kommer orka så pass sent i graviditeten. Nu har Tomas tagit två veckors semester från 25/5 (han tror Sprattel tänkt stanna i magen länge och vill vara hemma de två övertidsveckorna då det skulle kännas lungare med tanke på restider från jobb och hem och hem till sjukhus) så även om familjen blivit större skulle ju någon kunna plocka med grejer trots bebis men det skulle ju vara betydligt trevligare om kartonger och påsar var urplockade.

Nu ser jag väl i och för sig bara problemen. Förmodligen kan vi börja plocka ner grejer till huset redan innan köpet. Jag vill dessutom åka upp och fira min mormor som fyller år första maj...

Idag åkte 740:n ut på Blocket, hoppas någon nappar, inte för att jag tror att vi inte kan bli av med bilen men det vore skönt att kunna bocka av en grej på "att göra-listan", det står ju liksom lite still (fram till flytten).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0