Barnvagn - check!

Nu har vi köpt vagn. Det blev en Emmaljunga, jag som inte alls trodde att vi skulle skaffa en sån. Den är militärgrön/svart med många reflexpasspoaler, jag som inte drar mig för reflexer tycker såklart att det är jättebra men vi ska köpa barnvagnsreflexer samt andra så den verkligen syns, det kan inte bli för mycket reflexer! Betalade 900:- för den, vet inte hur gammal den är men innertyget som är vitt är fortfarande kritvitt och den ser väldigt fräsch ut. Dock är handbromsen trasig och det finns ingen fotbroms, enda nackdelen med vagnen. Handbromsen fixar de för 400:- på Babyland eller så kan möjligen cykelverkstan här i byn fixa den - förmodligen billigare. Det är ju inte den snyggaste vagnen och inte riktigt den vi spanat in, men bra pris och neutrala färger är aldrig fel! De "morsor" jag fått råd av säger att man inte ska lägga allt krut på första vagnen heller, man vet inte vad man vill ha och liggvagn används ändå inte så länge. Det här är en vagn med både sitt- och liggdel så den skulle vi ju kunna ha ganska länge men å andra sidan vet jag inte hur mycket den kommer att användas...

Imorgon ska vi alltså åka in till stan och se Sprattel live på en stor tv-skärm. Mamma och pappa kommer ikväll, de ska med. Svärföräldrarna var också bjudna men de ska upp till Dalarna för att fixa med huset samt svärmor som ska till blivande jobbet. Vi kommer få med en dvd-film från ultraljudet så de kan ju titta sen ändå!

När jag skulle sova inatt blev det världens fart inne i magen. Pickade på blåsan heeela tiden, var upp och kissade var 5:e minut (tre droppar åt gången när man känner sig sprängnödig) ett tag och det tryckte långt ner, högt uppe till höger, i mitten till vänster, allt samtidigt... Fick en fot rakt i handen under en kullerbytta, sånt liv som det var igår har det inte varit tidigare. Än är det inte för trångt med andra ord. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0