Ett litet lån på gång

Möte med banken idag. Det gick bra, tanten där räknade hit och dit och kom fram till att vi gott och väl skulle ha pengar så det räckte i vår månadsbudget. I och med att huset är värderat högre än priset vi får lägga så har vi en del i insats "gratis" så att säga. Rätta mig om jag har fel men räntorna ligger väl ganska bra just nu? Vi kommer ju låsa räntan på bottenlånet på en ganska lång tidsperiod för tryggheten och det är väl alltså, om jag inte fått allt om bakfoten, ganska bra läge för det nu dessutom..?

Nu väntar vi på att pappret från värderinsmannen ska komma så banken kan få det samt att tanten på banken kollar upp oss vilket inte ska vara några problem som helst. Dessvärre måste jag byta bank. Tyvärr eftersom jag är nöjd med nuvarande och tycker den är enklare än blivande. Men men, här i Stockholmsområdet är den andra mer lättillgänglig, har fortfarande inte glömt hur jag sprang runt i Solna och inte lyckades hitta "min" bank... =)

Idag har jag faktiskt varit duktig, eller snarare gjort det som förväntas när man är "vuxen"... Lagade mat och fick ihop inte mindre än fyra (4!) matlådor samt en portion till Tomas när han kommer hem inatt, diskade medan maten blev klar och nu går en tvättmaskin. Fattas bara att gå en vända med dammsugaren men jag vill ju inte lura in Tomas i någon falsk förhoppning att jag helt plötsligt förvandlats till städguru så det får vara till en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0