För stor mage

Bm-besök idag som både var bra och dåligt. Järnvärdet var ju lite dåligt sist, har försökt komma ihåg järntabletterna varje dag och de sa inget om det idag så det måste ju ha varit ok. Blodsockret ok. Blodtrycket är dock lite högt. Inte över gränsen än men snubblande nära. Såklart kommer frågor som "är det något ni har problem med i släkten?" och inte vet jag... Tror inte jag legat högt förut i alla fall. Urinprovet visade att det fanns lite bakterier men det var inte oroväckande. Bebis hjärtslag lät bra, lite lugnare än förra gången.

Något som inte var så himla bra var SF-måttet som idag mättes för första gången (livmoderns storlek från blygdbenet till livmoderns överkant). Det visade 28 och genomsnittet är 23 i min vecka. BM och BM-studerande som var ned mätte tre gånger var och trodde inte de mätte rätt.. Ligger strax ovanför den övre kurvan (antar att man egentligen ska ligga mellan höga och låga kurvan). Bm sa att det inte alls behöver betyda att jag får ett jättebarn, vi får väl se. Fick tid för återbesök om två veckor istället för fyra dock för att se så allt är bra. Suck.

Eftersom jag ändå var i Nynäs passade jag på att gå in på Lindex som jag hört hade rea på lite barnkläder. Missade readelen men hittade lite annat sött. Har tidigare tyckt att det känts ganska safe att köpa kläder i strl 56 men vem vet, om det kommer ut ett jättebarn kanske de är på vippen att vara för små redan från början..?

Glömde ställa in p-skivan när jag parkerade. Jag glömmer allt nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0