Min kära bil...

Vaknade klockan 7 imorse och kunde inte somna om. Gick upp och satte mig vid datorn till nio, sen började det svida i ögonen av trötthet så jag gick och la mig igen. Då vaknade den lilla och buffade hårdare än någonsin tidigare. Tyvärr sover ju Tomas så djupt så han vaknade inte när jag kom in så han missade det, ville inte väcka honom "bara för det".

Tids nog blev det lugnare och jag somnade. Tio över ett gick vi upp och möttes av rena rama vårdagen. Fåglarna sjöng, solen lyste på den nu alldeles bara backen (förrutom all djävulsk is). Såg ut att vara +10 eller så ute. Dessvärre var det minus, hehe.

Tomas vill köpa en liten bensinsnål bil och sälja/byta in 740:n och han har rätt, jag har tyckt det väldigt länge, även om jag kommer ha svår separationsångest från 740:n. Men precis som när det gäller bebisnamn är vi ganska oense när det kommer till småbilsmärken.

Å andra sidan börjar jag ledsna på 740:n. Nu drar den våldsamt mycket, det är något fel på tändstiften (min egna biltekniska analys), avgasröret är inte helt hundra - den låter inte mycket för mycket men lite ;) och snart (på fredag) kan vi räkna dagarna till besiktningen på fingrarna. Hej hopp ombesiktning! Plus att jag fick motorstopp idag när jag skulle iväg till stallet. Väldigt otippat då jag stod i lätt nedförsbacke och just lagt i ettan från backen. Herregud, den där bilen får man ju aldrig motorstopp med... Men vi gjorde en klockren parkering vid Ica. Jag och skrotis är ett fint team, varför vill alla henne så ont?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0