Flickkläder

Idag har det snöat ännu mer. Mysigt! (men bara mysigt eftersom jag sett på SMHI att det inte ska snöa söndag/måndag). Min "elaka" svärfar sa dock att det skulle regna den 23:e, hu så hemskt!

Jag kom iväg en vända till Nynäs igår i alla fall. Jag hittade en uppsättning enkla tomtekläder som jag köpte till Milton. När julen är över får han ha tomtedräkten som pyjamas. En muminpyjamas blev det också, en rödrandig med Stinky på, den är så himla söt! Överlag blir jag lite irriterad på färguppdelningen på barnkläder (och jag antar att det bara kommer bli värre och värre ju äldre ungarna blir). Killar måste ha mörkblåa eller gråa kläder på sig om man inte vill klä dem i rosa eller någon ok färg fast med spets och volanger överallt. URK!

På HM hade de tidigare brunrandiga strumpbyxor med Tiger på. Jag köpte ett par såna och har tyckt att de är fantastiskt praktiska, speciellt eftersom Milton är så "sparkig" av sig, stumpor kanar ner hela tiden. När jag sedan ville ha ett par nya fanns det bara rosa, lila, vita med blommor, vita med volanger, bruna med volanger, svarta med blommor och glitter... Samma sak på nästa butik. Tillsist hittade jag ett par svarta med vita prickar på på Name It, men de är djävulskt tighta (syns på gåstolsbilderna). Jag förstår ju att man framför allt har strumpbyxor under klänning/kjol till tjejer (och vad jag tycker om sånt till så små barn orkar jag inte gå in på nu) men jag är knappast den enda föräldern som tycker det är bra med strumpbyxor även till killar.

Förresten, när jag letade strumpbyxor var jag också ute efter haklappar, såna helt i mjuk plast. Det var på HM jag kollade och de hade en grå med nån Snobbenfigur på killavdelningen. På tjejavdelningen fanns det lätt 10 olika men samma där - rosa, blommiga, inplastad spets, Hello Kitty, kräk och spy.

Nej, nu ska jag sluta vara arg och ta rätt på morotsmoset som stått på avkylning utanför köksdörren!

Lindex Shop Online - Overall

 

En sån här blev det också, även den med Stinky på och så står det Stinky på rumpan, haha! Tänkte att den kan komma väl till pass under de kalla månader som kommer när vi har kallt i huset på morgnarna.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Go Stinky!



Håller med dig vad gäller kläder, skulle gärna klä Melker i mer färger men inte med spets och liknande på. Melker har oxå strumpbyxorna med Tigger. Sen har jag hittat blårandiga, även det på H&M. De neutrala han har är sånt som jag beställt från nätet.



Utbudet till killar ska vi inte ens prata om, är det 1/3 av utbudet till tjejer får man vara glad ;)



Hittade en mjuk haklapp med Kakmonstret på från H&M, sen har han med Car`s från Kappahl

2009-12-20 @ 11:17:04
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M - ny design!

Får passa på att önska en god jul (:

har du önskat dig något speciellt?

2009-12-21 @ 17:36:01
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: Lii

Håller med! Det finns mest "tjejkläder" kjolar och annat "sött".

Får börja designa egna bebiskläder :)



Hoppas julen varit bra!

2009-12-26 @ 20:01:35
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0