Vaccin

Just nu ligger Milton i min säng och sover med ett plåster på vardera lår. Han tyckte sprutorna med vaccin var hemska men enligt BM så var han ändå "tyst". Ikväll kan han få feber och vara "lite extra gnällig" men de flesta blir visst bara extra trötta. Jag köpte alvedonsuppar ifall han får feber men hoppas verkligen att han slipper det!

Vikt- och längdkurvorna såg bra ut och det var ju skönt att höra, ingen påtaglig matbrist då. Nu väger han 5955 gram och är 61 cm lång mot 3425 gram och 51 cm vid födseln.

Vid frukosten idag låg Mille i sitt gym och lekte och han såg väldigt målmedveten ut med sina armrörelser, i alla fall den vänstra, eller hur?


Tror det egentligen var den gula sköldpaddan han ville ta på med vänstra handen, men bra att han fick tag på något i alla fall! Den envist spelande åsnan börjar spela med väldigt klagande toner, batteriinköp nästa!

Idag låg det en avi i brevlådan. Avin var adresserad till den gamla adressen men med en sån där orange korrigeringslapp. På avin hade posten, snällt nog, skrivit att paketet måste hämtas före 21/8. Se där, jag har en hel dag på mig!

Kommentarer
Postat av: Metrofarsan

Hehe, oväntad avslutning på filmen.



/ Metrofarsan

2009-08-20 @ 18:56:09
URL: http://www.metrolifestyle.se/metrofarsan
Postat av: Mikaela

Han sover i egen säng men tar över honom till vår säng på morgonen när han ha vaknat. Sen dagtid sover han i våran säng :)

2009-08-20 @ 18:59:15
URL: http://m1kae1a.blogg.se/elias/?tmp=192117
Postat av: Evelyn

Jag vågar påstå att 90% av våra filmer avslutas av just den anledningen. Det är tufft att vara bebis...

2009-08-20 @ 19:39:40
Postat av: Terese

Söt liten kille du har :-) När min son fick de första sprutorna fick han feber på kvällen tyvärr, men var borta igen dagen efter. Nästa vaccination är i september och jag hoppas han slipper febern då. Aldrig roligt när ens barn är lite sjuka!

2009-08-20 @ 21:50:20
URL: http://terese.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0