Den arga tjuren

Nu ska jag inte ta ut något i förskott men än så länge är skrutten sitt vanliga, glada jag. Tittade just på en filmsnutt på honom som ligger på datorn och så började jag skratta. Mitt stackars barn som ammar tappar taget men är inte sämre än att han också börjar skratta.. Haha. Tre timmar sov han i sträck nu i eftermiddags, helt otroligt. Var tvungen att gå och kolla ett par gånger om han fortfarande andades...

Hämtade ut paketet ikväll, det var en bok och tillhörande små leksaksdjur till Mille som jag misstänkte. Jag håller på att samla ihop alla djur på bondgården. Än så länge har vi fått hem hästen, kossan (och kalven och tjuren), hönorna och tuppen. Alltid lika spännande att se vilket djur som ligger i paketet när man hämtar ut det. Trodde det var gris idag men det visade sig vara, lite otippat, en grävling, räv, vessla och varg! Det är rätt, barnen ska allt lära sig om döden från första början. ;)

Eftersom jag levt mina första 19 år på landet och alltid med djur runt omkring mig (och haft det intresset) så vill jag överföra det till Milton. När jag såg reklamen för bokserien med jättesött tecknade djur från bondgården, och dessutom med figurer till varje bok, så var det ju bara självklart att Milton skulle ha dessa! Tror vi kommer få många mysiga stunder med böckerna, leksakerna, egna historier och funderingar.


Kossan, kalven och den arga tjuren!

Har inte sovit någon middag idag och än känner jag mig inte trött trots att jag vaknade vid sex imorse, det kommer väl plötsligt och hårt snart istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0