Telefonista

Idag var jag uppe med tuppen för att ringa en massa måste-samtal. Som tur var fanns det en gemensam tråd för alla samtal nämligen vård så det räckte att slå upp lokala sjukhusets sida i Lokaldelen så fanns alla nummer lättillgängliga.

Fick tid imorgon för att ta bort stygnen efter blindtarmsoperationen. Ska samtidigt passa på att fråga om en förhårdnad en bit ovanför ärret. Tomas tror att det är en muskel men mig veterligen ligger inte muskler så ytligt (inte på mig iaf, hehe) och inte är de långsmala på bredden heller... Förmodligen är det bara något "skydd" efter operationen som kroppen skapat.

På torsdag ska vi på tremånaderskontrollen samt vaccinera Milton. Ska bli spännande att se hur mycket han väger och hur vikten passar in i viktkurvan. Sen jag opererades och fick antibiotika fick han äta mjölkersättning i en vecka, under tiden pumpade jag för att hålla igång mjölkproduktionen men en pump tömmer inte lika bra som när barnet suger och jag märkte tydligt hur mjölken minskade. Nu när Milton ammar igen känns det som att han inte blir lika mätt som tidigare. Å andra sidan är han nog inne i en utvecklingsfas där de brukar vilja suga lite mer i en period för tryggheten och närheten. Dålig timing. Och på tal om det, kring den här åldern (2½-3 mån) brukar väl matbehovet öka..? Aja, skäller inte de på BVC för att han väger för lite så är det bara att traggla på!

På fredag ska jag på efterkontroll på MVC. När jag ringde dit svarade min BM och jag hann knappt presentera mig innan hon frågade vad sonen heter. =) Vi träffade på henne när vi skulle till BVC första gången, när Milton var två veckor och då hade vi inte bestämt något namn och hon var sååååå nyfiken...

Och så slutligen har jag bokat tid för tandläkarbesök. Usch. Jag är inte den som gnäller över tandläkare. Jag har ingen tandläkarskräck eller så men nu kommer det fan inte att bli kul! Eller ja, problemet är väl den ekonomiska biten, det blir en dyr historia... Sista augusti är det dags för undersökningen, tandvärk har jag redan nu så det räcker och blir över!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Molton är så fin på de här fotona, ja på alla:)

2009-08-23 @ 20:02:24
URL: http://www.metrobloggen.se/AuyrRaija

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0