Tre månader...

Idag blev Milton tre månader, världens bästa unge! ♥

Jag hade inte föreställt mig nåt speciellt innan födseln eftersom jag inte alls visste hur det är att ha barn. Trots det har den här tiden varit överraskande lätt (bortsett från min förbannade blindtarm). Millemannen sover bra nattetid och han är väldigt nöjd med sin tillvaro. Enda gången han är riktigt arg är när det är dags för de där hemska baden  ;) (fast nu är jag inte riktigt snäll, oftast hinner vi tvätta av honom ordentligt innan han får nog). Amningen har ju fungerat klockrent från dag ett... Det finns liksom ingenting att anmärka på!



Tänkte dokumentera hans färdigheter såhär långt. Jag kommer missa en hel del men fyller nog för min egen del på efter hand. Det finns säkert massor med grejer som jag inte ens tänker på som han faktiskt gör...

Milton:

  • Följer intressanta saker med blicken  
  • Vänder huvudet mot det som för stunden intresserar honom (ljud, synintryck)
  • Försöker medvetet röra vid saker, lyckas oftast när de befinner sig inom räckhåll. Vänsterhanden används mest
  • Griper tag i föremål
  • Suger på och är intresserad av sina händer
  • Vänder sig ett kvarts varv
  • Håller huvudet (relativt) stadigt uppe
  • Har väldigt många ljud, bland annat så "skäller" han som en riktig vakthund, hehe


För övrigt så tycks han ha kommit ur sitt utvecklingssprång. Nu sover han bra även dagtid igen och vi upplever honom som mer tillfreds än den senaste veckan eller kanske snarare veckorna. Skönt! Han har även börjat ta nappen igen, den har han blåvägrat under den här perioden.


Kommentarer
Postat av: sandra

Ja, jag tror att dom kommer in i en tillväxtperiod runt 3-månader. Har för mig att mina hade ett par dagar som de inte var riktigt nöjda med maten då...men jag fick höra att det var deras sätt att "säga till" brösten att producera mera mjölk :-)

Det är ju så finurligt allt det där ;-)

2009-08-27 @ 21:47:07
URL: http://minaprinsarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0