V70 - fordonsmagnet



Jag fattar inte hur det funkar... När vi i lördags knatade runt i fem timmar hade jag knappt ont men idag när jag gått i ca 5-10 minuter åt gången kanske 4-5 gånger så har jag jätteont!!?! Ok i lördags kunde jag ju sitta emellanåt och man stod ju still mycket mellan allt knatande men ändå? Irriterande.

På lördag ska jag och en kompis in till Västerås när vi är på besök hos mamma och pappa (ja Tomas och jag, kompisen bor i de trakterna), måtte det innebära det gångsätt som medför smärtfri tid efter!

Lyckades glömma rutan på passagerarsidan nere när jag parkerade bilen efter att ha varit i stallet. När Tomas, Jennifer och jag kom ner tre timmar senare såg jag det och fick lätt (men tyst) panik. Allt var dock i sin ordning med bilen. Bilen stod på parkeringen där de gjorde inbrottet i andra bilen... Jag som sa till mig själv när jag drog ner rutan att "jävlar Evelyn, nu måste du komma ihåg att ta upp rutan". Är lite dålig på att komma ihåg sånt vilket alltså blev bekräftat ännu en gång idag. Suck.

För övrigt var det något ljushuvud på Tomas jobb som körde in i bilen i eftermiddags. Dock verkar det inte ha blivit jättestora skador, Tomas ska tvätta bilen imorgon och kolla efter repor. Den är olycksdrabbad den där bilen, blev ju påbackad av en lastbil när vi ens inte haft den i en vecka så bakrutan krossades och det blev repa längs hela sidan i princip.

Var på informationsträff för blivande föräldrar idag. Har ju läst ganska mycket redan så inget kom väl som en chock men ja... det blir väl en spännande händelse. Är inte så bekymrad över själva förlossningen, mer det runt omkring.

Tomas arbetsledare ringde vid 12-tiden idag och frågade om han kunde tänka sig att jobba 18-2 idag vilket han tyckte var ok. Stackarn, hoppas det inte blir dessa tider hela veckan då vi ska upp tidigt och vara i Nynäs kl 8 på onsdag samt på fredag då häst och tillbehör ska lastas så vi kan bege oss till Bergslagen innan den riktiga påsktrafiken kommit igång.

Ringde försäkringsbolaget där vi har hemförsäkring för att informera om att vi flyttar från lägenhet till Villa och för att teckna passande försäkring, visade sig dock att man behövde massa information jag INTE har tillgång till, hehe. Enligt svärfar är huset på 120 kvm, alltid något. Insåg dock att det nog var bäst att kolla lite vad som ingår i Tomas "fack-hemförsäkring". Vet att många har sånt men det låter så osäkert..? Men de kanske är jättebra? Som sagt, får gräva vidare i det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0