Knyt en stabil knut

Sitter här med bruksanvisningen till bärsjalen vi köpt. Jag tror helt enkelt inte att jag är en barnvagnsmamma av samma anledning som jag inte är en väsk-tjej. Bara jobbigt att släpa på nåt som ändå är obekvämt. Att inte ha någon väska resulterar ju förvisso oftast i att fickorna på jackan/byxorna blir fullproppade med plånbok, mobil, nycklar och ev något mer men jag har inga problem med att gå och hålla i plånbok och nycklar, det är på nåt sätt enklare än en knölig väska. I alla fall, vad himla praktiskt att ha barnet "fast" på kroppen och ändå ha båda händer fria!

Hade från början tänkt köpa en sele men kom tillslut fram till att det nog var en sjal jag letade efter. Problemet med sjal är att det är så förbannat svårt att knyta och, tydligen, vika! Jag som avskyr komplicerade saker...

Inatt, för första gången, vaknade jag inte när Tomas kom hem utan vaknade när han öppnade sovrumsdörren och la sig. Det kanske är så jag ska göra de gånger jag inte orkar vara uppe tills han kommer hem - stänga sovrumsdörren. I och för sig fungerar det bara tills vi bor i huset, där plingar ju larmet när man öppnar dörren och det vaknar man av. Tomas ska jobba 18-2 ikväll och imorogn med, återstår att se hur det blir på torsdag. På ett sätt vore det bra om han jobbar senare tiden eftersom det blir mer storhelgs OB å andra sidan ska vi ju upp och åka i hyfsad tid och det är Tomas som kör så då behöver han ju vara lite utvilad. =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0