Var göra av de krokiga?

Lakritssingoalla har varit slut på Ica enda sen i lördags.

Idag monterade vi ihop gästsängarna så snart ska vi nog få hyfsad ordning här i huset. Jennifers rum är och kommer nog förbli total kaos några veckor framöver men det är ok, hon kommer inte hit till helgen eftersom vi ska upp till Dalarna och fira svärföräldrarnas 25-års bröllopsdag.

I lördags, direkt efter flytten ringde Tomas på ett par (par? fyra!) fälgar som skulle finnas bara några kilometer bort, annonsen vi hittat var dock gammal så vi vågade inte hoppas på att de fanns kvar. Lyckligtvis fanns de kvar så vi slängde oss i lastbilen och åkte och tittade på dem och de visade sig vara helt ok så vi slog till. En kompis till Tomas som jobbar på däckfirma kunde hjälpa oss med däck till och allt det där som hör till. Så idag kom han hem med dem och nu står bilen på ett par (par? fyra!) 16"are med sprillans sommardäck! Kanon. Fälgarna passar riktigt bra till bilen så vi är supernöjda.

Imorgon ska vi till banken och ta lånet och därmed också köpa huset. Känns bra!

Eftersom fötterna är svullna kommer jag inte riktigt i mina gamla vårskor så jag kör än så länge med vinterskorna. Känns ju sådär, speciellt med tanke på att jag sällan är kall om fötterna. Dessutom är det ju väldigt jobbigt att böja sig ner och dra på sig fanskapen med sladdrigt skaft, ledsnade på dem för flera månader sen. Kollade lite på nätet på vad det finns för skor i butikerna nu och det verkar inte speciellt lovande... Bara smala skor, många fina ballerinor som jag med glädje skulle kikat på (och provat) i normalfall men i nuläget är det väl lönlöst att ens andas på en sådan doja. Vad återstår? Flipflop kanske? Vägrar de där hemska crocs/crocskopiorna. ÖVER MIN DÖDA KROPP! Tyvärr har mina vita tygskor kommit bort, de hade nog funkat även om de var svårt smutsiga (ingen tvättmaskin i världen kan nog göra de rena igen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0