Braindead



Då var man villaägare med ett speciellt huskonto och räntor att följa. Ett eget telefonnummer har vi nu också så alla telefonförsäljare där ute får nu ett nytt nummer att terrorisera. Himla bökigt blev det när vi skulle skriva på något papper/försäkring där banken går in och betalar halva lånet om någon av oss dör. Dels när Tomas har sin diabetes, frågorna som skulle besvaras var inte så lätta att besvara när man har en livslång "sjukdom". Sen var det min del, var ju tvungen att kryssa i att jag går på "sjuklön eller liknande". Formuläret var inte anpassat för en gravid kan jag säga och man var tvungen att svara på alla uppgifter, annars skulle banken bara få tillbaka dem som ogiltiga. "När uppstod symptomen?" - Eh, ja gissa... "Vad blev resultatet av din senaste behandling?" - Siffror i en databas..?

På senaste tiden har det slagit mig hur mycket jag förändrats under bara de senaste tja, två åren. Förr blev jag nervös för småsaker - lektion i en ny sal, hur fan ska jag hitta rätt? Tänk om jag går fel! Idag var det som att gå till Ica och köpa en klase bananer när vi klev in på banken och började skriva papper. Hade jag väntat barn för några år sedan hade jag legat sömnlös en vecka före ultraljud på grund av spänning och nervositet. Visst har jag varit otroligt nyfiken och otålig men något nervkittel? Nej inte det minsta.

Det är nästan så jag känner mig lite FÖR likgiltig.

Nu är det inte ens fyra veckor till BF och förrutom stressen över allt som inte är klart så känner jag... ingenting? Jaja, lillkillen ska ut och på ett eller annat sätt kommer han ut. Det är klart jag funderar på förlossningen men det är inte så mycket ändå. Det sägs ju att det aldrig blir som man planerat så varför planera? Det är väl bara att ta det som det kommer. Tiden efter? Jag har ingen aning om hur det blir så samma sak där...

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken fin häst!! Rider du?

2009-04-29 @ 19:26:42
URL: http://missmarissa.blogg.se/
Postat av: Evelyn

Tack och bock, han är en pärla min häst och visst rider jag! Gör ett uppehåll nu under graviditeten samt första perioden med liten knodd. Börjar dock sakna ridningen nu...

2009-04-29 @ 22:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0