Svenssons lyxproblem



Prästkragebilderna känns så somriga!


Det bara gurglar när jag försöker prata. Köpte honung för att kunna göra slemlösande te men det funkar tyvärr bara väldigt kort stund efter att man druckit. Fisherman's Friend hjälper mot halsont men slemmet rår de inte på. Stundvis känner jag mig sådär matt i huvudet som vid feber men jag är inte varm. Kan dock bero på att jag är så trött - somnade inte innan Tomas kom hem inatt vid tre, sen efter att vi lagt oss kunde jag ändå inte somna direkt (skyller på halsontet) så jag somnade nog inte före fyra i alla fall, sen upp klockan sju.

Imorgon kommer hovslagaren till stallet så jag ska försöka vara där till nio. Medan hovis skor pälskling ska jag väl förbereda för resan på fredag - packa massa hösilage så hans stackars mage får vänjas in på fodret som mamma och pappa har hemma. Jennifer blir kvar här till på fredag och tack vare att hon ska ha en plats i bilen så vet jag faktiskt inte hur allt ska få plats, den som lever får se!

Vi har ett litet lyxproblem framför oss, vi fick en tvättmaskin av våra föräldrar i julklapp. Den har varit en liten guldklimp då tvättstugan på området ligger långt bort och det blir så fasligt tungt att bära tvätt fram och tillbaka, är glad att jag sluppit det nu när kroppen inte orkar lika mycket. Men! I huset står redan en tvättmaskin och på den en torktumlare. Så vad händer med julklappsmaskinen? Den lär inte må så bra i garaget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0