Fisherman's Friend

Det gör verkligen skitont i halsen idag, jag vill inte bli sjuk, inte nu i alla fall. Inte sen heller i och för sig...

Var på mvc imorse för kontroll. Allt var väl ok, järnvärdet håller sig på bra nivå trots att jag bara tar tablett var 3:e-4:e dag och det är ju bra, mer ekonomiskt så... Endast ett kilo upp på tre veckor, bättre än de fem kilona på fem veckor senast, hehe. SF-måttet hade bara ökat med en cm vilket gör att kurvan inte "följer sin linje". Å andra sidan kan det ju vara så att Sprattel växte på ganska mycket tidigare och nu inte behöver växa så mycket mer. Barnmorskan skulle dock prata lite med doktorn för att se om vi ska göra tillväxt-ultraljud längre fram. Bara för att förtydliga så kan jag ju nämna att magen nu ligger precis under översta kurvan, så den är ju inte för liten på något sätt.

Pappa gjorde mig uppmärksam på ett klantigt stavfel jag dragit mig med här, vi var på Tom Tit, inte någon annan historia med två "t" på slutet. Om Tom Tit kan man läsa här. Länken går till ett av experimenten som var både kul och läskigt. När Tomas och jag gjorde den kunde jag inte annat än asgarva och ta bort blicken direkt, det var så läskigt för det såg verkligen ut som att jag hade skägg. Som de skriver, "En stor del av hjärnbarken arbetar med att känna igen ansikten" och det var olustigt att inte känna igen sitt eget ansikte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0