Den tappra orkidén

Jag fick bland annat en orkidé av Tomas mamma när jag fyllde år för åtta månader sen. Den blommade fint när jag fick den och den höll sig så någon månad. Sen ramlade blommorna av en efter en. Trots att jag skötte den efter förmåga så återstod i vintras bara en brun och torr stängel. Gav då upp hoppet lite och den fick stå i fönstret och reda sig själv. För ca en månad sen tänkte jag att jag väl kanske skulle kasta den där arma blomman som inte vattnats eller setts efter på evigheter.

Gissa om jag blev förvånad när det börjat växa en frodigt grön stängel mitt i eländet!!?! Klippte av den gamla torkade och idag ser den ut såhär. Ett mirakel för mig som knappt kan hålla en kaktus vid liv... Tycker det är roligt att första blomman kommit trots att stängeln är så kort. Fast det kanske är så de gör iof.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0